„Víťazstvo za každú cenu nie je víťazstvom vôbec“ je text posolstva, ktoré sa zakliesni v našom vedomí po vzhliadnutí tohto video klipu od Medzinárodného výboru Červeného kríža (MVČK). Znie to zúfalo, je to však podtón, čo diváka desí najviac, pretože vieme, na čo je Červený kríž je zvyknutý.
60 sekundový film, ktorý používa skutočné klipy z konfliktov na celom svete, využíva populistickú politickú rétoriku, aby vtiahol divákov na cestu z utopického sna do humanitárnej nočnej mory. Červený Kríž výzva rešpektovať Ženevské konvencie. Podľa MVČK je to ich zatiaľ najtvrdšia reklama vôbec a myslím si, že majú pravdu.
Helen Durham, riaditeľka medzinárodného práva a politiky na ICRC:
Ženevské konvencie sú založené na princípe, že aj vojny majú svoje limity a tieto limity sú potrebné aj dnes, nielen v minulosti. Predstavitelia každého štátu na sveta podpísali Ženevské konvencie, ktoré zakazujú útoky na zdravotnícke zariadenia, mučenie a týranie väzňov. Tí, ktorí majú moc, aby tieto praktiky zastavili majú zákonnú povinnosť tak urobiť. Ženevské konvencie pomáhajú zachovať našu ľudskosť v čase konfliktu. Ak ju stratíme, čo každému z nás zostane?
Film bol vytvorený v spolupráci s agentúrami DigitasLBi a Kitcatt Nohra. Režisérom bol Tom Green, ktorý takisto spravil réžiu k uznávanému Save the Children klipu: The most shocking second day:
Film je distribuovaný prostredníctvom celosvetovej platformy UNILAD a tiež podporovaný aktivitami na Facebooku a ďalších sociálnych sietiach v kľúčových globálnych územiach.
Tim Clegg, výkonný kreatívny riaditeľ, Kitcatt Nohra:
V posledných rokoch sme videli nový typ politickej kampane, ktorá sa opiera o emočné rétoriky. Kde emočný a propagandistický obsah triumfuje nad skutočnosťou a dôvodom. Tento krátkodobý prístup môže pomôcť populistom vyhrať hlasy, ale desivé humanitárne dôsledky musíme žiť a naprávať my ostatní. Táto kampaň využíva čoraz viac extrémnejší jazyk populistov, aby ľuďom pripomenula veľmi reálne dôsledky humanitárnych katastrof ak sa ignorujú Ženevské Konvencie. Sme naozaj hrdí na to, ako pomáha MVČK zapájať mladšie publikum do takejto kritickej kampane – v takom kritickom okamihu.
Myslím, že Tim Clegg má pravdu. Sledovanie video klipu dáva pocit naliehavosti. Akcia akéhokoľvek druhu je nutná okamžite, v akejkoľvek podobe a na akomkoľvek mieste. Nie je to zábavné video, napriek tomu veľmi motivujúce.
V roku 2014, Červený kríž ukázal, aké sú pravidlá vojny v tejto animácii:
Celá debata | RSS tejto debaty