Rovnosť pohlaví vo finále Super Bowl

5. februára 2019, ÚB, Nezaradené

Serena Williams vyzýva ženy, aby si cenili svoju vnútornú silu. Super Bowl reklamy sú dlhodobo kritizované pre svoje rasistické a sexistické posolstvá. Tento rok bol však iný. Tento rok reklamy reflektovali v reklamách úsilie širokej verejnosti smerom k budovaniu rovnosti pohlaví.

Niekoľko týždňov pred finále Super Bowl, nastavila firma Gillete svojou reklamou na žiletky tón diskusie, aké reklamy sa majú objaviť v reklamnom bloku v polčase finále Super Bowl. Gillete vyzývala mužov, aby sa zbavili toxickej mužnosti a ostatné firmy aby podporili rovnosť pohlaví, toleranciu, inkluzivitu a emancipáciu žien. Zatiaľ čo Gillete si vybrala, že napokon neodvysiela svoju reklamu počas finále, niekoľko ďaľších firiem odvysielali reklamy, ktoré napadli normy medzi pohlaviami platné v súčastnosti a ktoré sú škodlivé ako pre ženy, tak aj pre mužov. Tento trend vlastne odráža snahy širokého hnutia bojujúceho za rovnosť pohlaví naprieč Amerikou.

 


 

Fenomén ženského tenisu Serena Williams sa objavila v reklame, ktorá zvýrazňuje ženský boj za rovnosť medzi pohlaviami pre zoznamovaciu službu Bumble, ktorá je význačná tým, že umožňuje ženám kontrolovať s kým komunikujú, čím sa znižuje riziko obťažobania.

„Nečakaj kým ti povedia, kde je tvoje miesto. Zober ho. Nečakaj kým ťa nájdu. Ty nájdi ich. V práci, v láske, v živote. A najviac zo všetkého, nečakaj kým ti dajú silu, pretože oni ti nepovedia, že ju už máš.“ Hovorí Serena v reklame.