Bude táto „nervózna“ reklama na podpivníkoch pomáhať týraným ženám?

26. mája 2015, ÚB, Nezaradené

Ľudia najnovšie hovoria o tejto novej kampani od agentúry Ogilvy & Mather v Tokiu, pre sieť barov Yaocho bar v Japonsku. A pre mňa to znamená, že je tu ďalší článok, ktorý musím mať o kampani, ktorá rieši násilie na ženách.

Stalo sa bežnou praxou šokovať divákov s fotkami týraných žien. Všeobecná stratégia je, že násilie je šokujúce tým, že ho vystavíme do pozormosti v neočakávaných situáciách a vďaka čomu pomáhame zvyšovať povedomie a – v dlhodobom horizonte – pozitívnu zmenu správania.

Ale čo to znamená pre obete samotné? Ako budú reagovať pri pohľade na pomliaždenú a krvácajúcu ženu na podpivníku ležiacom na bare, najmä ak hlavnou príčinou násilia je alkohol ?

A presne tu sa nachádza miesto, kde sa musí zapojiť koncept „spúšťača.“

Alberta’s Sexual Assault Centre  definuje spúšťač psychickej traumy ako niečo, čo spustí v pamäti obete spomienku, ktorá obeť transportuje naspäť do chvíle, keď zažíva násilie.

V médiách sa už spúšťače traumy objavujú po celé desaťročia v kontexte vojnových veteránov s PTSD , ktorí sú náhle prenesení späť do chvíle traumatického zážitku, ktorý vidia, počujú, alebo dokonca cítia jeho vôňu. Obete iných druhov násilia zažívajú podobné spúšťače.

Hashtag kampane je „TW: #VAW“, ktorý znamená „Trigger Warning: Violence Against Women“