Založ si blog

Odkaz z Červeného Kríža: Dokonca aj vojna má svoje pravidlá!

“Víťazstvo za každú cenu nie je víťazstvom vôbec” je text posolstva, ktoré sa zakliesni v našom vedomí po vzhliadnutí tohto video klipu od Medzinárodného výboru Červeného kríža (MVČK). Znie to zúfalo, je to však podtón, čo diváka desí najviac, pretože vieme, na čo je Červený kríž je zvyknutý.


60 sekundový film, ktorý používa skutočné klipy z konfliktov na celom svete, využíva populistickú politickú rétoriku, aby vtiahol divákov na cestu z utopického sna do humanitárnej nočnej mory. Červený Kríž výzva rešpektovať Ženevské konvencie. Podľa MVČK je to ich zatiaľ najtvrdšia reklama vôbec a myslím si, že majú pravdu.

Helen Durham, riaditeľka medzinárodného práva a politiky na ICRC:

Ženevské konvencie sú založené na princípe, že aj vojny majú svoje limity a tieto limity sú potrebné aj dnes, nielen v minulosti. Predstavitelia každého štátu na sveta podpísali Ženevské konvencie, ktoré zakazujú útoky na zdravotnícke zariadenia, mučenie a týranie väzňov. Tí, ktorí majú moc, aby tieto praktiky zastavili majú zákonnú povinnosť tak urobiť. Ženevské konvencie pomáhajú zachovať našu ľudskosť v čase konfliktu. Ak ju stratíme, čo každému z nás zostane?

Film bol vytvorený v spolupráci s agentúrami DigitasLBi a Kitcatt Nohra. Režisérom bol Tom Green, ktorý takisto spravil réžiu k uznávanému Save the Children klipu: The most shocking second day:


 

Film je distribuovaný prostredníctvom celosvetovej platformy UNILAD a tiež podporovaný aktivitami na Facebooku a ďalších sociálnych sietiach v kľúčových globálnych územiach.

Tim Clegg, výkonný kreatívny riaditeľ, Kitcatt Nohra:

V posledných rokoch sme videli nový typ politickej kampane, ktorá sa opiera o emočné rétoriky. Kde emočný a propagandistický obsah triumfuje nad skutočnosťou a dôvodom. Tento krátkodobý prístup môže pomôcť populistom vyhrať hlasy, ale desivé humanitárne dôsledky musíme žiť a naprávať my ostatní. Táto kampaň využíva čoraz viac extrémnejší jazyk populistov, aby ľuďom pripomenula veľmi reálne dôsledky humanitárnych katastrof ak sa ignorujú Ženevské Konvencie. Sme naozaj hrdí na to, ako pomáha MVČK zapájať mladšie publikum do takejto kritickej kampane – v takom kritickom okamihu.

Myslím, že Tim Clegg má pravdu. Sledovanie video klipu dáva pocit naliehavosti. Akcia akéhokoľvek druhu je nutná okamžite, v akejkoľvek podobe a na akomkoľvek mieste. Nie je to zábavné video, napriek tomu veľmi motivujúce.

V roku 2014, Červený kríž ukázal, aké sú pravidlá vojny v tejto animácii:


 

Facebook: facebook.com/lbmr.lbk

Kašľajúci bilboard

12.01.2017

Tento reklamný bilboard v Štokholme pomáha fajčiarom splniť ich novoročné predsavzatie nefajčiť. Obsahuje totižto detektor dymu a ak sa pohybuje v jeho blízkosti chodec, ktorý fajčí cigaretu, viac »

Červený kríž: Katastrofy nemajú dovolenku ani na Vianoce

08.01.2017

Jedná sa tu o videá pre vianočnú kampaň na peňažnú zbierku pre Švédsky Červený kríž. Videá realitu neprikrášľujú a sú šokujúce. Kampaň chce prinútiť ľudí sa zamyslieť nad tým, viac »

Čo dodať na záver roka 2016? Nebojím sa!

30.12.2016

Nebojíme sa postaviť proti nespočetných činom násilia, nenávisti, diskriminácie a zneužívania po celom svete, ktorých sme každodennými svedkami, je hlavné heslo kampane We Are Not Afraid viac »

severny p

Začína sa rysovať podoba komplexu na mieste niekdajšieho PKO

28.07.2017 16:20

Prvá časť komplexu, ktorý vyrastie na nábreží Dunaja na mieste niekdajšieho Parku kultúry a oddychu, vstúpil do fázy posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Volkswagen VW otvorenie novej karosarne Audi Q7

Automobilky čakajú tvrdé rokovania o zvyšovaní miezd

28.07.2017 16:00

Bratislavskú aj trnavskú automobilku čakajú ďalšie kolá rokovaní s odbormi o zvyšovaní platov.

Slovenský výrobok, domáci, potraviny, obchod

Značku kvality SK dostalo 79 produktov od 29 slovenských výrobcov

28.07.2017 15:56

Značku kvality SK má aktuálne 1 267 domácich potravín od 158 slovenských výrobcov.

dolára, peniaze, bankovky

Rast americkej ekonomiky sa viac než zdvojnásobil

28.07.2017 15:35

Rast americkej ekonomiky v druhom štvrťroku sa prudko zrýchlil, v prepočte na celý rok dosiahol 2,6 percenta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 32949x
Priemerná čítanosť článkov: 1220x

Autor blogu

Odkazy