Založ si blog

Bude táto “nervózna” reklama na podpivníkoch pomáhať týraným ženám?

Ľudia najnovšie hovoria o tejto novej kampani od agentúry Ogilvy & Mather v Tokiu, pre sieť barov Yaocho bar v Japonsku. A pre mňa to znamená, že je tu ďalší článok, ktorý musím mať o kampani, ktorá rieši násilie na ženách.

Stalo sa bežnou praxou šokovať divákov s fotkami týraných žien. Všeobecná stratégia je, že násilie je šokujúce tým, že ho vystavíme do pozormosti v neočakávaných situáciách a vďaka čomu pomáhame zvyšovať povedomie a – v dlhodobom horizonte – pozitívnu zmenu správania.

Ale čo to znamená pre obete samotné? Ako budú reagovať pri pohľade na pomliaždenú a krvácajúcu ženu na podpivníku ležiacom na bare, najmä ak hlavnou príčinou násilia je alkohol ?

A presne tu sa nachádza miesto, kde sa musí zapojiť koncept “spúšťača.”

Alberta’s Sexual Assault Centre  definuje spúšťač psychickej traumy ako niečo, čo spustí v pamäti obete spomienku, ktorá obeť transportuje naspäť do chvíle, keď zažíva násilie.

V médiách sa už spúšťače traumy objavujú po celé desaťročia v kontexte vojnových veteránov s PTSD , ktorí sú náhle prenesení späť do chvíle traumatického zážitku, ktorý vidia, počujú, alebo dokonca cítia jeho vôňu. Obete iných druhov násilia zažívajú podobné spúšťače.

Hashtag kampane je “TW: #VAW”, ktorý znamená “Trigger Warning: Violence Against Women”

 


 

Kašľajúci bilboard

12.01.2017

Tento reklamný bilboard v Štokholme pomáha fajčiarom splniť ich novoročné predsavzatie nefajčiť. Obsahuje totižto detektor dymu a ak sa pohybuje v jeho blízkosti chodec, ktorý fajčí cigaretu, viac »

Červený kríž: Katastrofy nemajú dovolenku ani na Vianoce

08.01.2017

Jedná sa tu o videá pre vianočnú kampaň na peňažnú zbierku pre Švédsky Červený kríž. Videá realitu neprikrášľujú a sú šokujúce. Kampaň chce prinútiť ľudí sa zamyslieť nad tým, viac »

Čo dodať na záver roka 2016? Nebojím sa!

30.12.2016

Nebojíme sa postaviť proti nespočetných činom násilia, nenávisti, diskriminácie a zneužívania po celom svete, ktorých sme každodennými svedkami, je hlavné heslo kampane We Are Not Afraid viac »

severny p

Začína sa rysovať podoba komplexu na mieste niekdajšieho PKO

28.07.2017 16:20

Prvá časť komplexu, ktorý vyrastie na nábreží Dunaja na mieste niekdajšieho Parku kultúry a oddychu, vstúpil do fázy posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Volkswagen VW otvorenie novej karosarne Audi Q7

Automobilky čakajú tvrdé rokovania o zvyšovaní miezd

28.07.2017 16:00

Bratislavskú aj trnavskú automobilku čakajú ďalšie kolá rokovaní s odbormi o zvyšovaní platov.

Slovenský výrobok, domáci, potraviny, obchod

Značku kvality SK dostalo 79 produktov od 29 slovenských výrobcov

28.07.2017 15:56

Značku kvality SK má aktuálne 1 267 domácich potravín od 158 slovenských výrobcov.

dolára, peniaze, bankovky

Rast americkej ekonomiky sa viac než zdvojnásobil

28.07.2017 15:35

Rast americkej ekonomiky v druhom štvrťroku sa prudko zrýchlil, v prepočte na celý rok dosiahol 2,6 percenta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 32948x
Priemerná čítanosť článkov: 1220x

Autor blogu

Odkazy